Var har du din väska??

       (Vart jag än går följer mig en hund som heter Ego)



Hmm... såhär på småtimmarna händer de mest märkliga saker hos mig. T.ex. att jag fastnar för det här inlägget: http://typisktpinar.blogg.se/2009/september/vad-fan-har-hon-i-vaskan.html

Och plötsligt väcks frågan i mig... Men vart fan är min väska?
Jag har ju som sagt inte varit utanför dörren de senaste dagarna men jag vill minnas att sist jag var ute hade jag min snygga retrovintagesecondhandväska med mig som jag stolt svingade över axeln. Nånstans måstemåstemåste den vara...

Efter att ha sparkat runt en del bland smutstvätt, oöppnad post och tidningsbilagor (vem fan har köpt en tidning? Det är ju 2009!) hittade jag den underst i hallen.

Och YES där fanns pengar kvar! Och mitt pass ifall jag akut behöver åka utomlands. Plus ett gäng gamla batterier från min mp3 som jag alltid bär med mig för att komma ihåg att slänga dem i batteriholken. Vilket jag aldrig kommer ihåg.
Mest glad blev jag över mitt anteckningsblock som har blivit min nya BFF. Där står allehanda underhållande men ganska störda texter, citat och kom ihåg grejer (som jag heller aldrig kommer ihåg):
Utbildning/Inbillning - hahahaa roligt!
Ett ångest-abc (t.ex. A -Apati H- Hjärtklappning M - Missanpassad Z - Zoloft)
"One may think we're allright, but we need pills to sleep at night, we need lies to make it through the day, we're not okey" - Mycket bra låt

Och bäst av allt: en radda med extreeemt användbara citat såsom:
"Om du inte är tjej eller handikappad så ta det som en man."
"Spyr man inte då så spyr man inte ens av vinterkräksjukan."
"jag ska kontakta al-quaida och säg att min chef hälsar att Usama bin Ladens mamma är en pappa"
"Jag bajsade på alla tuggummin i paketet. Men det gör inget, jag kissade rent dem efteråt."
"Have your say first, because in the end they will piss on you anyway..."
och mycket, mycket mer.

Det bästa är att nu har jag en ny blogg där jag kan använda dessa gulduttryck och ingen kan säga åt mig att "det räcker nu".
Det räcker aldrig, det blir bara mer och mer och mer och mer...

Och ja, jag kanske är trött nu. Kanske.
Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourselves.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0