Nu jävlar!

Science: om man skapar en tränings- och kosthållningsblogg så MÅSTE man ju hålla sig över ytan, right?

Så; IMORGON ÄR DET JAG SOM KÖPER GYMKORT!
Har snart levt i trettio år och aldrig gymmat. Har väl deltagit  ett eller annat aerobic eller spinningpass när man hängde med mer hurtfriska (läs: utseendefixerade) tonårsväninnor. Men sedan jag upptäckte spritens lustfyllda outgrundliga vägar har ett gympass känts ungefär lika avlägset som att man skulle sitta på första parkett på Stefan & Kristers sommarrevy på Vallarna, eller klä sig i en rosa fleece-onepiece på stan utan att skämta.

Så vecka 1 (som börjar imorgon...) ser planen ut såhär:
Onsdag: köpa kortet och kolla läget på gymet. Orka komma dit med sportfrisk inställning och inte hitta till omklädningsrummet liksom.
Torsdag: Intro till gymmets maskiner, men bara prova lätt. Istället delta i ett pass BODYSTEP. Vad är då detta? Det vetefan. Kroppssteg? Tänker mig lite V-steg, jogga på stället och kanske ett och annat step-up på nån bänk. Det ska jag väl klara? Alltså, steg tar man ju i vardagen, hur svårt kan det vara?

Sen blire slappa.
Eftersom jag jobbar helgen så handlar det mer om kosthållningen då. Jag cyklar ju 1,5 mil om dagen när jag jobbar, det bidrar väl med något. Jag tänker olika Keso- ägg- knäckebröd- och fruktkombinationer som frukost, lunch och mellanmål. Det är svårare att vara sund på kvällsmaten då vi är flera som käkar ihop. Svårt att tvinga på tre andra vuxna människor en sallad liksom...
Men det minsta jag kan göra är väl att lyckas hoppa över den där chipspåsen och chokladkakan efter varje måltid...

Sen blir det ju öl också; både fredag och lördag.
Jag är ju människa, ingen martyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback